
Naše služby
Stimulační programy
Neuro-vývojová stimulace
Neuro-vývojová stimulace je ucelený program k inhibici primárních reflexů. Testy i cviky vychází z psychomotorického vývoje dítěte. S Neuro-vývojovou stimulací mohou pracovat odborníci jako jsou logopedi, psychologové, pedagogové a speciální pedagogové poté, co úspěšně absolvují úvodní teoretický kurz a pokračovací praktický kurz Neuro-vývojové stimulace "NVS Pohybem se učíme®" u Cortex Academy.
Poslechová terapie Benaudira
pracujeme na tom...
Stimulační program Maxík
Stimulační program Maxík je určen pro děti od 5 let, které se připravují na vstup do školy, děti s odloženou školní docházkou, také pro malé školáky, kteří mají obtíže ve čtení, psaní a počítání v 1. a 2. ročníku základních a speciálních škol a děti s rizikem rozvoje specifických poruch učení.
Autorkami programu jsou Mgr. Pavla Bubeníčková a PaedDr. Zdeňka Janhubová. Využily svých zkušeností a reagovaly na zhoršující se situaci ve školách, kde se stále zvyšuje počet žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Vytvořily program, který pomáhá s přípravou pro vstup do školy a dokáže podchytit nejčastěji se vyskytující problémy.
Program je vhodný pro děti s dyslexií, dysgrafií, dysortografií, vývojovou dysfázií, potížemi s koncentrací pozornosti, výchovnými problémy, DMO, autismem. Dále pak je možností pro všechny rodiče, kteří chtějí pro své dítě eliminovat obtíže zvládat učení, školní režim i včetně domácí přípravy.
Při přípravě na zdárné zahájení školní docházky je nutná spolupráce rodičů, kteří často nevědí, jak své dítě vhodně připravit. Pro tento účel je Maxík optimální, jelikož vychází z mnohaleté zkušenosti autorek, je akreditovaný MŠMT a zájem o něj roste.
Sezení probíhá dle domluvy většinou 1x/týdně 30 minut, kdy si ukážeme konkrétní úkoly, které pak rodič s dítětem denně procvičuje (cca 10 až 20 minut) až do další návštěvy. Důležitá je systematičnost a pravidelnost, tzn. zařadit Maxíka do denního programu. Denním cvičením tak dochází k vytvoření nových nervových spojení v mozku, která již zůstávají stabilní a nevyhasínají.
Program má 15 lekcí a zaměřuje se na: rozvoj komunikačních dovedností, grafomotorické dovednosti, koncentraci pozornosti, nácvik nových pohybových stereotypů, rozvoj dílčích funkcí v oblasti zrakové, sluchové, prostorové orientace, seriality, intermodality (schopnost přepínat mezi různými způsoby /mody/ smyslového vnímání, souvisí se schopností naučit se číst a psát, děti nechápou smysl a obsah školních zadání a úloh (např. slovních úloh v matematice).
Percepčně motorická nápravná cvičení
Percepčně motorická nápravná cvičení představují efektivní metodiku pro pomoc dětem se specifickými poruchami učení. Děti, které pravidelně provádějí tato cvičení, mají větší šanci na zlepšení v oblastech jako je čtení, psaní (nepletou se jim písmena i číslice, kvalita i rychlost psaní), porozumění textu, aplikace pravopisu, a dokonce i na zlepšení svého sebevědomí.
Jedním z klíčových aspektů je pozitivní motivace jak ze strany rodičů, tak i od terapeutů. Cvičení nejsou stresující a jsou navržena tak, aby byla pro děti zábavná a přirozená. Provádí se krátkodobě, ale pravidelně (8–10 minut denně) po dobu alespoň 3 měsíců.
ROPRATEM
ROPRATEM vede žáky k nácviku rychlejšího a bezchybného zpracování dat, což je potřebné zejména pro úspěšnou školní práci. Nácvik lze zahájit již na prvním stupni ZŠ (od devíti let), byl však s dobrým výsledkem vyzkoušen i žáky středních škol.
Co se při nácviku rozvíjí?
Porozumění čtenému (obsahu jednoduchých i kumulovaných instrukcí a jejich přesné dodržování). Schopnost organizovat si práci. Logické myšlení (schopnost vyvodit algoritmus řešení). Soustředění a pozornost, zrakové rozlišování, zraková a částečně i sluchová paměť. Intermodalita – nahrazování původního zadání jinými symboly, číslicemi, písmeny. Serialita – úkoly, v nichž dítě zachovává dané pořadí symbolů. Plošné vnímání, grafomotorika – přesné linie čar, čitelnost. Sebekontrola. Při práci je nutný dohled.
Terapeutické programy
Kurz pro nejmladší Mluvka Dája
Tento kurz komplexně rozvíjí komunikační schopnosti spolu s dílčími funkcemi u nejmenších dětí.
Kurz je tvořen tematickými lekcemi, které hravou formou rozvíjí komunikační schopnosti (slovní zásobu, gramatickou stránku jazyka, motoriku artikulačních orgánů, výslovnost), sluchové vnímání, zrakové vnímání, prostorové vnímání, jemnou motoriku a grafomotoriku i všeobecné znalosti.
Celým kurzem děti provází Mluvka Dája, což je plyšový lvíček, který nám pomáhá navazovat kontakt s dětmi a je jejich parťákem při hravém učení.
Tento kurz je určen pro všechny děti od 3 let až po nástup do ZŠ.
Trénink jazykových schopností dle Elkonina
Tento kurz se zaměřuje na rozvoj fonematického uvědomování, tedy pochopení, že slovo se skládá ze slabik a z hlásek. Děti se učí chápat principy a pravidla, jak se z hlásek tvoří slova a jak se mluvená slova dají zapsat písmeny. Pomocí metody Elkonin přemosťujeme vývoj mluvené řeči a čtení/psaní a posilujeme porozumění slovům. Metoda tak rozvíjí myšlení a poznávací schopnosti dětí, a také pomáhá při nácviku čtení. V kurzu Elkonin se děti učí hravou formou. Celý trénink provází pohádkové postavy, které děti provází Krajinou slov a hlásek. Při lekcích používáme loutky, které činí nácvik ještě atraktivnější.
Tento trénink fonematického uvědomování je vhodný pro:
- pro všechny děti v předškolním věku před vstupem do ZŠ jako stimulační program
- pro děti s odkladem školní docházky
- pro děti s těžkostmi ve vývoji řeči
- pro děti jejichž rodiče jsou dyslektici
- pro děti s vývojovými poruchami
- pro děti z cizojazyčného prostředí (posílení jazykového citu v jazyce, ve které bude dítě vzděláváno)
- pro školní děti, které jsou ve čtení slabé v prvních letech školní docházky
Metoda instrumentálního uvědomování dle Feuersteina (MIU) - Standart
Vychází z Feuersteinova instrumentálního obohacování. Nově přidány jsou parametry nehodnocení a uvědomění vzorců, ve kterých fungujeme. Při nehodnocení rozpouštíme strach a zřetelněji si uvědomujeme, jak přistupujeme k úkolům a jak k nim můžeme přistupovat jinak nebo zachovat to, co se nám osvědčilo. Také je můžeme přenést do nejrůznějších oblastí svého života (přemosťování). MIU obsahuje ucelený systém pracovních listů (šesti instrumentů: Spojování bodů, Porovnávání, Analýza - Syntéza, Orientace, Kategorizace a Příběhy v obrazech), které rozvinou řešitelovy kognitivní funkce. Metoda přináší umění vytvořit si strategii řešení úkolu, upevňuje sebedůvěru, odstraňuje z naší práce impulzivitu a strach z chyby, rozvíjí vyjadřování a respektování jiného názoru. Vedle rozvoje kognitivních funkcí věnujeme pozornost vzájemnému vlivu kognice a emocí.
Kurzy řady Basic jsou uzpůsobeny pro práci s dětmi předškolního věku (přibližně 3 - 8 let), velmi dobře je využitelný u dětí se speciálními potřebami, ale i u běžné populace. Skládá se z 5 instrumentů: Spojování bodů, Hmatové vnímání, Tvoření skupin, Rozpoznávání emocí a Porovnej a hledej absurdity.
Psychologické a terapeutické poradenství
Etopedická konzultace
Etopedie je speciálně pedagogická disciplína, která řeší problémy - záškoláctví, nedodržování dohodnutých pravidel, lhaní, podvádění , krádeže, útěky z domova, toulání, chování spojené s problematikou ADHD , poruchy citových vazeb k rodině či přímo v ní, konflikty, agresivní a destruktivní projevy. Etopedie se zabývá prevencí, která je pro ni klíčovou charakteristikou, zaměřuje se na omezení negativních důsledků poruchy.
Konzultace jsou pro všechny, kteří řeší výchovné problémy - rodiče, pedagogy i děti, dospívající a dospělé.
Psychoterapeutické poradenství - psychoanalytický směr
Psychoterapii navštěvují lidé z nejrůznějších důvodů. Mezi hlavní patři dlouhodobé problémy (mají pocit, že řeší stále podobné potíže), náročné životní období (ztráta nebo změna zaměstnání, rozchod, změny v rodinné situaci aj.) nebo péče duševní zdraví a seberozvoj.
Psychoanalytická terapie vychází z myšlenky, že nevědomé konflikty a touhy mohou ovlivňovat myšlení, pocity a chování člověka. Psychoanalýza zahrnuje zkoumání nevědomé mysli pomocí technik, jako jsou volné asociace a analýza snů. Terapeut je spíše reflektující posluchač, než že by aktivně vystupoval.
Typicky se jedná o dlouhodobou terapii. Důležitou a podstatnou součástí terapie je vztah s terapeutem. Základní metodou je rozhovor. Průběh a témata rozhovoru, která se v něm objevují, určuje hlavně klient. Terapeut neposkytuje klientovi návod, co má dělat a jak má řešit své aktuální problémy. Spíše mu pomáhá podívat se do jeho nitra a rozumět současnosti ve světle minulosti. Psychoanalytickou technikou se mají vytěsněné konflikty odhalit, přivést do vědomí a vrátit pod kontrolu vědomého já.
Psychologické poradenství
pracujeme na tom...